Je winkelwagen is momenteel leeg!
De eigenaar van de online winkel endawo.dk, endawo.com, endawo.ee, endawo.se, endawo.nl, endawo.de, endawo.fi (hierna de Online Winkel) is FCD Oร (registratiecode 14892278), gevestigd op Valuoja pst 17-26, 71013 Viljandi, Viljandi County, Estland.
Geldigheid van de verkoopovereenkomst, product- en prijsinformatie
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op aankopen die in de Online Winkel worden gedaan.
De prijzen van de producten die in de Online Winkel worden verkocht, worden aangegeven naast de producten. De prijs is onderhevig aan een extra vergoeding voor levering.
De leveringskosten zijn afhankelijk van de locatie van de koper en de gekozen leveringsmethode. De leveringskosten worden aan de koper getoond tijdens het bestelproces.
Informatie over de producten wordt direct naast het product in de Online Winkel verstrekt.
Een bestelling plaatsen
Om een product te bestellen, moeten de gewenste items aan het winkelwagentje worden toegevoegd. Om de bestelling te voltooien, moeten de vereiste gegevensvelden worden ingevuld en moet een geschikte leveringsmethode worden gekozen. Het totaal te betalen bedrag wordt vervolgens op het scherm weergegeven, wat betaald kan worden via een banklink of andere betalingsoplossingen.
De overeenkomst komt tot stand zodra het totaal te betalen bedrag op de bankrekening van de Online Winkel is ontvangen.
Als het niet mogelijk is om het bestelde product te leveren vanwege voorraaduitputting of andere redenen, wordt de koper zo snel mogelijk geรฏnformeerd en wordt het betaalde bedrag (inclusief leveringskosten) binnen 1-2 werkdagen terugbetaald. Afhankelijk van de betaalmethode kan de terugbetaling tot 7 werkdagen duren.
Levering
De kosten van verzending worden door de koper gedragen, en de bijbehorende prijsinformatie wordt naast de leveringsmethode weergegeven.
Binnenlandse zendingen binnen Estland bereiken over het algemeen de aangegeven bestemming binnen 3-7 werkdagen vanaf het moment van de verkoopovereenkomst. Leveringen buiten Estland worden binnen 15 kalenderdagen voltooid.
In uitzonderlijke gevallen heeft de Online Winkel het recht om de goederen binnen 30 kalenderdagen te leveren.
Als de Online Winkel de koper via de website of bestelbevestiging heeft geรฏnformeerd over eventuele leveringsproblemen en een verlengde levertijd van meer dan 30 kalenderdagen, geldt de door de Online Winkel opgegeven levertijd.
Herroepingsrecht
Na ontvangst van de bestelling heeft de koper het recht om binnen 14 dagen de overeenkomst die in de Online Winkel is gesloten, te herroepen.
Om het herroepingsrecht van 14 dagen uit te oefenen, mogen de bestelde goederen alleen in de mate worden gebruikt die nodig is om de aard, kenmerken en functionaliteit ervan te verifiรซren, zoals in een fysieke winkel toegestaan.
Als de goederen voor enig ander doel zijn gebruikt dan nodig voor de verificatie, of als er tekenen van gebruik of slijtage zijn, heeft de Online Winkel het recht om het terug te betalen bedrag te verlagen op basis van de waardevermindering van de goederen.
Om de goederen te retourneren, moet een herroeping verklaring worden ingediend, die hier te vinden is: herroepingsformulier, en per e-mail worden verzonden naar info@endawo.com binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen.
De kosten van het retourneren van de goederen worden door de koper gedragen, tenzij de reden voor de retour is dat de goederen niet overeenkomen met de bestelling (bijvoorbeeld een verkeerd of defect artikel).
De koper moet de goederen binnen 14 dagen na het indienen van de herroepingsverklaring retourneren of bewijs leveren dat de goederen binnen die periode aan een vervoerder zijn overgedragen.
Na ontvangst van de geretourneerde goederen zal de Online Winkel het volledige bedrag onmiddellijk terugbetalen, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring.
De Online Winkel kan de terugbetaling uitstellen totdat het geretourneerde item is ontvangen of totdat de koper bewijs heeft geleverd dat het item is geretourneerd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
Als de koper expliciet een leveringsmethode heeft gekozen die verschilt van de goedkoopste standaard leveringsmethode van de Online Winkel, is de Online Winkel niet verplicht om kosten te vergoeden die de standaard leveringskosten overschrijden.
De Online Winkel heeft het recht om de verkooptransactie te annuleren en de goederen terug te vorderen als de prijs van de goederen per ongeluk aanzienlijk onder de marktprijs was gemarkeerd.
Recht om een klacht in te dienen
De Online Winkel is verantwoordelijk voor enige non-conformiteit of gebreken aan de goederen die aan de koper zijn verkocht, die bestonden op het moment van levering en die binnen twee jaar na de leverdatum aan de koper zichtbaar worden. Gedurende het eerste jaar na levering wordt aangenomen dat het defect op het moment van levering bestond. Het is de verantwoordelijkheid van de Online Winkel om deze veronderstelling te weerleggen.
Als er gebreken verschijnen, heeft de koper het recht om de Online Winkel binnen twee maanden op de hoogte te stellen door een e-mail te sturen naar info@endawo.com.
De Online Winkel is niet aansprakelijk voor gebreken die ontstaan na de overdracht van de goederen aan de koper als gevolg van onjuist gebruik, een ongeluk of normale slijtage.
Als er een defect wordt vastgesteld in een product gekocht van de Online Winkel, zal de Online Winkel het defecte product repareren of vervangen. Als het product niet gerepareerd of vervangen kan worden, zal de Online Winkel alle kosten die zijn gemaakt onder de verkoopovereenkomst terugbetalen.
De Online Winkel zal binnen 15 dagen schriftelijk reageren op de klacht van de consument of in een formaat dat schriftelijke reproductie mogelijk maakt.
Geschillenbeslechting
Als de koper klachten heeft over de Online Winkel, moeten deze per e-mail worden verzonden naar info@endawo.com.
Als de koper en de Online Winkel het geschil niet in onderling overleg kunnen oplossen, kan de koper contact opnemen met de Commissie voor Consumentengeschillen. De procedurevoorwaarden kunnen hier worden gevonden en een aanvraag kan hier worden ingediend. De Commissie voor Consumentengeschillen is bevoegd om geschillen die voortvloeien uit de tussen de koper en de Online Winkel gesloten overeenkomsten te behandelen. De beoordeling van een klacht door de Commissie is gratis.
De koper kan ook verwijzen naar het Online Dispute Resolution (ODR) platform van de Europese Unie.